لواط و تفخیذ
لواط که بنابر قول برخی فقها، برگرفته از نام قوم لوط است(یعنی قومی که در تاریخ، به رابطه جنسی مردان با یکدیگر مشهور است)، عبارت است از رابطه جنسی میان مردان به نحوی که در آن دخول صورت گیرد. داخل کردن آلت تناسلی مرد به مقدار حشفه(سر آلت تناسلی) و یا بیشتر در مقعد مرد توسط مردی دیگر را لواط می نامند این جرم شنیع، در شرع اسلام، مستوجب مجازات های شدیدی از جمله آتش زدن، پرت کردن از کوه، زدن گردن لواط کار با شمشیر در حالت ایستاده و… است واین، غیر از حکم دیگر لواط است که بر اساس آن، طبق شرع مادر، دختر و خواهر لواط دهنده به لواطکننده حرام خواهند شد و برای همیشه از ازدواج با ایشان منع میشوند.
عمل لواط را به دو صورت میتوان اثبات نمود. این دو صورت عبارتند از:
به موجب مواد 233 و 234 قانون مجازات اسلامی 1392، به ترتیب، «لواط عبارت از دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذکر است.» و «حد لواط برای فاعل، درصورت عنف، اکراه یا دارا بودن شرایط احصان، اعدام و در غیر این صورت صد ضربه شلاق است. حد لواط برای مفعول در هر صورت (وجود یا عدم احصان) اعدام است.
تبصره 1- در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است.
تبصره 2- احصان عبارت است از آنکه مرد همسر دائمی و بالغ داشته باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قبل با همان همسر در حال بلوغ وی جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از همان طریق را با وی داشته باشد.»
حالت دیگری از رابطه جنسی میان مردان، تفخیذ است. در تفخیذ، دخول صورت نمی گیرد و انزال و دفع شهوت، از طریق گذاشتن آلت مردانه در بین پاهای مرد دیگر صورت می گیرد. البته برخی فقها، هر نوع انزال و دفع شهوتی بین مردان غیر از دخول ازجمله مالیدن آلت به دیگر اندام بدن را نیز تفخیذ دانسته اند. این رفتار نیز در قانون جرم انگاری شده است. ماده 235 قانون مورد اشاره تصریح می کند که «تفخیذ عبارت از قرار دادن اندام تناسلی مرد بین رانها یا نشیمنگاه انسان مذکر است.
تبصره- دخول کمتر از ختنه گاه در حکم تفخیذ است.»
در ماده 236 این قانون نیز می خوانیم: «در تفخیذ، حد فاعل و مفعول صد ضربه شلاق است و از این جهت فرقی میان محصن و غیرمحصن و عنف و غیرعنف نیست.
تبصره- در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است.»
همچنین ماده 237 مقرر می دارد: «همجنسگرایی انسان مذکر در غیر از لواط و تفخیذ از قبیل تقبیل و ملامسه از روی شهوت، موجب سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش است.
تبصره ۲- حکم این ماده در مورد انسان مؤنث نیز جاری است.
تبصره ۱- حکم این ماده شامل مواردی که شرعاً مستوجب حد است، نمی گردد.»
بنابراین:
شماره تماس : 02134567878
ایمیل : info@moshverOnline.com
ویژگی های اپلیکیشن عدلینو
عضویت در خبرنامه
برای دریافت تازه ترین ها اولین نفر باشید
© تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت اختصاصی طراحی اپلیکیشن