جرم لواط و مجازات آن

جرم لواط و مجازات آن

چند مورد از جرایمی که عموما در خصوص آن سوال می شود جرم لواط ، تخفیذ و مساحقه است.

اما شاید به دلیل نام گذاری های نا مانوسی که هر یک از جرایم دارند و قبحی که در مورد صحبت در باره این جرایم وجود دارد باید به توضحیاتی بیشتری در خصوص آنها بپردازیم:

در ابتدا با لواط که عموماً سوالات بیشتری در خصوص آن مطرح می شود آغاز می کنیم.

علاوه بر اینکه در عموم و اخلاقیات این عمل و همنجسگرایی عمل زشت و قبیح شمرده است در متون دینی و قرآن کریم نیز این امر، امری شیطانی نامبرده شده است و در آیه ۸۰ سوره اعراف، به عنوان عمل «فاحشه» یاد می کند، نگاه کنید :

«وَ لُوطاً إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ أَ تَأْتُونَ الْفاحِشَهَ ما سَبَقَکُمْ بِها مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعالَمینَ – أَإِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ شَهْوَهً مِنْ دُونِ النِّساءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُون»

و (به خاطر آورید) لوط را، هنگامى که به قوم خود گفت: «آیا عمل بسیار زشتى را انجام مى دهید که هیچیک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است؟!

آیا شما از روى شهوت به سراغ مردان مى روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفى) هستید! ” شما جمعیت اسراف کارید” یعنى از حدود الهى قدم بیرون گذارده و در سنگلاخ انحراف و تجاوز از مرز فطرت سرگردان شده اید!

اما تعریف قانونی لواط چیست؟

ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی

لواط عبارت از دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذکر است.

اما مجازات لواط چه مقدار است؟

ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی

حد لواط برای فاعل، درصورت عنف، اکراه یا دارا بودن شرایط احصان، اعدام و در غیر این صورت صد ضربه شلاق است. حد لواط برای مفعول در هر صورت (وجود یا عدم احصان) اعدام است.

تبصره ١- در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است.

تبصره ٢- احصان عبارت است از آنکه مرد همسر دائمی و بالغ داشته باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قبل با همان همسر در حال بلوغ وی جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از همان طریق را با وی داشته باشد.

عنف به چه معناست؟

زمانی لواط با عنف همراه است که با توسل به زور، اجبار و تهدید و بدون رضایت می‌باشد.

فاعل مفعول کیست؟

فاعل فردی است عمل دخول را انجام می دهد و مفعول کسی است عمل دخول بر روی وی انجام میگیرد.

احصان به چه معناست؟

وضعیت شخص عاقل و بالغی است که ازدواج کرده “اعم از زن و مرد” به عقد دائم و همسرش پیوسته برای تمتع جنسی در اختیار وی است و مانعی برای رابطه جنسی بین ایشان وجود ندارد.

 

 

مشاوره حقوقی

 

مطالب مشابه
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ | جرایم علیه اشخاص | محمد یزدان مهر

دیه چشم و میزان آن

دیه چشم و میزان آن - مشاوره حقوقی - عدلینو
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ | جرایم علیه اشخاص | محمد یزدان مهر

دیه بویایی، چشایی، صوت و گویایی

دیه بویایی، چشایی، صوت و گویایی - مشاوره حقوقی - عدلینو
  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.
دیدگاه ها
اشتراک
من را مطلع کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
راه های ارتباطی ما

شماره تماس : 02134567878

ایمیل : info@moshverOnline.com

دانلود اپلیکیشن

برنامه های مورد نیاز خود را دانلود کنید تا در سریعترین زمان به مشاورین آنلاین ما دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشین کاربران

دانلود برنامه از سیب ایرانی

اپلیکیشین مشاوران

دانلود برنامه از سیب ایرانی

ویژگی های اپلیکیشن عدلینو

عضویت در خبرنامه

برای دریافت تازه ترین ها اولین نفر باشید

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="true"]

© تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت اختصاصی طراحی اپلیکیشن